Maalouf in the name of identity. Amin Maalouf 2019-02-24

Maalouf in the name of identity Rating: 6,5/10 1955 reviews

In the Name of Identity: Violence and the Need to Belong: Amin Maalouf, Barbara Bray: 9781611453249: midiaindoor.com: Books

maalouf in the name of identity

I believe that our name is just 50% who we are, and 50% the influence that the world gives towards our names. He argues for a new approach that doesn't box people into exclusive, singular identity based either on nationality, or ethnicity, or language, which, according to him, is the main source of so much violence of the last century. هذه الجراح هي التي تحدد في كل مرحلة انتماءاته وتراتبية هذه الانتماءات. But nothing in the law or in the mentality of either allows him to assume in harmony his combined identity. It does so by proclaiming that one of our many allegiances is who we really are. Maluf piše, dakle, o složenom identitetu koji u sebi sadrži konflikt. At ThriftBooks, our motto is: Read More, Spend Less.

Next

In the Name of Identity: Violence and the Need to Belong

maalouf in the name of identity

Partnered with Patrizio Bertelli subsequently and the group has not turned back since then. Whether choices ranging from what colors you prefer to which college you want to attend…. لماذا أرى هذا الكتاب كتاباً مهماً وخاصة هذه الفكرة الأساسية?? Maluf poručuje kako prvo i pre svega u onima koji su slični njemu ne treba videti pretnju već još jedno ljudsko biće pritisnuto tegobama života. في هذا الفصل تطرق لموضوع في غاية الأهمية نابع من تجربته الشخصية وهذه الفقرات تلامس روح كل مغترب عاش الحالة نفسها التي عاشها أمين معلوف وهي حالة الإنفصام في الهوية والإختيار بين التعامل مع البلد المضيف على أنه صفحة بيضاء أو التعامل معه على أساس أنه صفحة مكتوبة أصلاً ، أم ان هذه العلاقة لابد أن تحكم وفق مفهوم التبادلية. As an Arab, a Christian, and an exile, Maalouf draws on long experience with the stress of holding onto an identity not shared by most of his neighbors. Chita Banerjee Divakaruni challenges this notion.

Next

In the Name of Identity Summary

maalouf in the name of identity

سأعود إليها بين الحين والآخر. بالنسب نجمتان ونصف بحكم خبرته كروائي وأديب، يغوص معلوف في أعماق النفس البشرية ليفسر إشكالية الهوية لدى الإنسان. He worked as the director of the Beirut-based daily newspaper until the start of the in 1975, when he moved to Paris, which became his permanent home. لكن معلوف في الآونة نفسها يرى أن فكرة أهل الكتاب و وضعهم تحت حماية المسلمين فيها نظرة دونية. He writes and publishes primarily in French. In contrast, her stepfather agreed with her that some misfortune must have occurred. I return to this essay almost every year! ووضّح بأن مسالة تحديد الهوية هي مسالة جوهرية في العالم العربي اليوم.

Next

Nonfiction Book Review: IN THE NAME OF IDENTITY: Violence and the Need to Belong by Amin Maalouf, Author, Barbara Bray, Translator . Arcade $22.95 (164p) ISBN 978

maalouf in the name of identity

Maalouf's works, written with the skill of a master storyteller, offer a sensitive view of the values and attitudes of different cultures in the Middle East, Africa and Mediterranean world. Maalouf claims he is not trying to find one singular part of his identity to define himself but rather find instances that define him. الحديث عن القومية العربية ودور عبد الناصر وهنا أضحكتني سخريته من القومية لأني غير مقتنع بأطروحات القومجية العربية —مع تأكيدي أن الرافد القومي رافد مهم من روافد هويتي - ولأني أرى ومقتنع أن الفضاء الحضاري المشترك هو الأساس يقول أمين معلوف : أليست فضيلة القومية الأولى أنها تجد لكل مشكلة مذنباً بدلاً من حل!!! One of the driving forces in history is, in Maalouf's vision, the urge to triumph over a narcissistic wound. Whoever claims a more complex identity becomes marginal­ized. Tematika kojom se Maluf bavi u ovom svom delu nimalo nije vedra niti optimistična.

Next

In the Name of Identity: Violence and the Need to Belong: Amin Maalouf, Barbara Bray: 9781611453249: midiaindoor.com: Books

maalouf in the name of identity

He argues for a new approach that doesn't box people into exclusive, singular identity based either on nationality, or ethnicity, or language, which, according to him, is the main source of so much violence of the last century. He thought that eventually Mary would hear from him again. You gain an identity through the recognition by your name. When Mary asked what happened to Hosmer, Sherlock told her to leave that question in his hands. Maalouf goes back to Napoleon's Egyptian campaign to inspect what he thinks was a wrong turn in world history. ويؤكد أنه كلما شعر المجتمع الاسلامي بالأمان عرف ممارسة التسامح فالمسلمون في العالم الثالث حين يشنون هجوما عنيفا على الغرب فهم يفعلون ذلك لأنهم فقراء ومستضعفون ومنتهكون. يحتوي الكتاب على خمس فصول هي: هويتي، انتمائي: والذي عرّف فيه الهوية كما يراها وبيّن أهم ما يحددها وكيف أنها قد تتغير مع الزمن والأحداث.


Next

In the Name of Identity by Amin Maalouf

maalouf in the name of identity

Most of Maalouf's books have a historical setting, and like Umberto Eco, Orhan Pamuk, and Arturo Pérez-Reverte, Maalouf mixes fascinating historical facts with fantasy and philosophical ideas. And in 2016, Maalouf's reflections on the link between identity, violence, and the desperate need to define belonging by exclusive participation in a specific group seem more urgently needed than ever. Central nervous system comprises the brain and spinal cord. تطرق لموضوع العولمة وما تؤدي إليه من الإنسحاب نحو تأكيد الهوية والقلق الوجودي المصاحب للعولمة ودور الإنتماء الديني في إزالة هذا القلق. يرجع معلوف وكثير من المفكرين غيره هذه الظاهرة للعولمة وما حملته من تهديد للهويات الأولية لكثير من شعوب العالم، خصوصاً تلك الشعوب التي جاءتها الحداثة من الخارج بشكل مباغ لعل أبرز ما يميز الحقبة التي نعيشها اليوم هو هذا التصاعد البارز للنزعة الانفصالية وتعزيز الانتماءات المتعصبة للهويات الأولية. With this in mind, the explosion of Islamic fundamentalism becomes less a mystifying religious ideology than an effort to preserve self-respect in the face of a menacing foreign ideology. U Libanu je autor takođe u manjinskoj poziciji zato što je hrišćanin.

Next

In the Name of Identity: Violence and the Need to Belong by Amin Maalouf

maalouf in the name of identity

Alianza Editorial, Madrid As identidades assassinas, Lisboa, Ed. Amin Maluf je u književnosti prepoznatljiv kao pisac koji tematiku svojih dela sagledava iz ugla onih koji predstavljaju suprotnost referentnom sistemu, odnosno kanonskoj slici sveta na koju je većina navikla odnosno suprotnost zapadnocentričnom pogledu na svet. Book is in Used-Good condition. لا يقوم أمين معلوف بتحليل مفهوم الهوية بأسلوب فلسفي وإنما تصدى إلى تحليل ظاهرة تحول الهويات إلى هويات قاتلة وإن كنت أفضل مصطلح الهويات المتقاتلة 2. هذه اللغة أو الثقافة التي لطالما ابدت مرونة في احتواء أقليات عرقية ودينية متعددة على امتداد عالمنا العربي. In chapter two Maalouf tries to examine his own identity. بالإضافة إلى حديثه عن الحركات الأصولية المتطرفة وعلاقتها بالأديان عموماً، وكيفية قراءة تاريخ الأمم الدينية في ضوء هذه العلاقة.


Next

[PDF]In the Name of Identity: Violence and the Need to Belong by Amin Maalouf Book Free Download (176 pages)

maalouf in the name of identity

Most names used to carry a meaning been diluted in its significance, but the Surname can be seen to still have an importance till the present day. وفي كتاب معلوف هنا تفسير بارع لهذه الفكرة منذ أن تنشأ الى أن تصبح آفة ونار محرقة خطرة على المجتمع الذي تتعايش معه تحدث الكاتب بشكل مسهب عن ماهية الخطر وكيفية تبلوره في أي مجتمع فما بال ذلك اذا ما انتقلت هذه الهوية وازودجت في مجتمع آخر وانخرطت فيه لأي ليس هناك اثبات أكثر مما نراه الآن في وقتنا الراهن من اشتعال الفتن وحياة البطش والقتل بلا هوادة من نتاج استعار نار الطائفية وعنصرية الهوية وهو نتاج تأجيج روح الغل والحقد منذ الصغر في نفوس حامليها وتوريث ذلك الي الأجيال كل حسب قبيلته أو عرقه أو دينه. لقد أخلص معلوف في التأكيد على مركزية الرؤية التي يتبناها والقائمة على الدعوة للمحافظة على التنوع الخاص بكل فرد وتحويل الانتماء المزدوج إلى فعل تلاق مع الثقافات الأخرى دون تمزق أو تردد أو خوف. أما رؤيته للوضع في لبنان فقد صور وكأن الطرف الثاني هو الذي كان يهدد وينكّل بالطرف الأول مع أنه لو كان شفافًا لأظهر بصورة أوضح أن الطرفان مذنبان في الحرب الشنيعة التي دفعنا بسببها أثمانا باهظة ومازلنا ندفع. There should also be three supporting paragraphs with cited evidence and a conclusion. Amin Maalouf is certainly a seer. Who is to deny him what part of his identity to fit him 'properly' into one country? The case of a person born in Belgrade from a Serb mother and a Croatian father.

Next